Retourneren / Reparatie

Retour zenden binnen de bedenktermijn van 14 dagen

Je hebt je bestelling ontvangen en het is toch niet wat je zocht? Je hebt het onvoorwaardelijke recht om je aankoop in de EZVIZLife.nl binnen 14 dagen na ontvangst of afhaling te herroepen (geld terug of een ander product). Hiervoor dien je ons daarvan binnen deze termijn op de hoogte te stellen, waarna de artikelen binnen 14 dagen – onbeschadigd, compleet en in de originele verpakking voor zover dit redelijkerwijs mogelijk is – aan ons moeten worden geretourneerd.

Je kunt hiervoor gebruik maken van het EZVIZLife.nl retourformulier of het modelformulier voor herroeping (niet verplicht).

Op het retourformulier wordt uitgelegd hoe je het retourpakketje minimal kosten terug kunt sturen met Post.NL. Volg de instructies op het formulier en wij zorgen voor de rest. Nadat we je melding hebben ontvangen heb je 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen naar ons.

Let op! Als je gebruik maakt van het retourformulier met antwoordnummer is de retourzending niet verzekerd. Als je het prettig vindt om je verzending toch te verzekeren, ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten hiervoor.

Je kunt het artikel ook terugbrengen in een van onze winkels. Zorg er in dat geval voor dat je order en klantnummer (staan beide op de bestelbon) bij de hand hebt. Let op, in de winkels kunnen we geen contant geld teruggeven.

Het aankoopbedrag, met eventuele frankeerkosten, wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding teruggestort op de bankrekening of creditcard waarmee de betaling bij aankoop gedaan is. De terugbetaling vindt plaats nadat EZVIZLife.nl het product retour heeft ontvangen, of aflevering van verzending is aangetoond.

Tip: bewaar de dozen

Als je enigszins de mogelijkheid hebt raden wij je aan de originele verpakking van het artikel te bewaren. Als je het artikel later een keer moet versturen, dan ben je ervan verzekerd dat het niet kan krassen of op een andere manier beschadigd kan raken. Natuurlijk moet je ook de aankoopbon goed bewaren, maar niet bij de apparatuur (dit in geval van diefstal).

Als we een artikel retour ontvangen waarbij er aantoonbare schade of slijtage is ontstaan, bijvoorbeeld door verkeerd gebruik of als je te ver gaat in het uitproberen, dan zijn we genoodzaakt om deze ontstane schade te verrekenen met het retourbedrag.